Werken bij Perspektief

Wie zijn wij?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspektief.

Cliënten worden toegeleid naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.

We bouwen met onze zorgteams, ketenpartners en vrijwilligers in de wijk of buurt aan communities rondom kwetsbare mensen.

Waarom werken bij Perspektief?

Bij Perspektief denken we niet alleen in functies en competenties, maar ook in taken en rollen. Medewerkers krijgen ruimte voor de invulling van hun werk naar eigen professioneel inzicht. Samen met de cliënt en zijn netwerk zoek je naar de beste oplossingen om de zelfstandigheid en de kwaliteit van leven te bevorderen. Het sturen op maatschappelijk resultaat vraagt presente zorg en nieuw vakmanschap en leiderschap waarbij presentie is verenigd met resultaatverantwoordelijkheid.

Wij zijn een lerende organisatie die volgens ons Programma 23 de nieuwe medewerkers opleiden binnen Perspektief. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokkenen een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Missie en Visie

Missie
Perspektief staat voor herstel en participatie van mensen die te maken hebben met huiselijk geweld, mensen die dakloos zijn en mensen die (nog) niet zelfstandig kunnen wonen vanwege hun psychiatrische of sociaal-maatschappelijke problemen. Perspektief helpt hen om in balans te komen en hun leven weer vorm te geven. Perspektief focust hierbij op veiligheid, kansen, mogelijkheden en persoonlijke groei.

Visie Aanpak Huiselijk Geweld
Wij werken systeemgericht samen toe naar duurzame veiligheid. Zo normaal en zelfstandig mogelijk. Dit doen wij samen met cliënt en betrokkenen uit eigen netwerk van cliënt. Wij kijken ook met een brede blik vanuit het professionele netwerk wie op welk moment het beste kan bijdragen aan de zorgbehoefte van de cliënt. Hierbij maken wij ook gebruik van de eigen expertise van Perspektief. Wij bieden preventie en zorg op maat; ambulant wanneer het kan en opvang wanneer het moet. Wij denken in haalbare oplossingen en mogelijkheden.

Wat krijg je bij Perspektief?

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ. Dat betekent een marktconform salaris, ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag een eindejaarsuitkering van ruim 8%. Onregelmatige diensten kunnen onderdeel zijn van je functie (voor medewerkers woonzorg en huismeesters), worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform cao GGZ onregelmatigheidstoeslag over.

Het werken met mobiele (smart) devices behoort tot de mogelijkheden binnen Perspektief, maar is afhankelijk van je functie.

Hoe solliciteren?

Wil je solliciteren? Wij zijn altijd op zoek naar Perspektief DNA!

Mail je motivatiebrief en je CV naar vacatures@perspektief.nl

We vinden het heel belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. Stuur je alleen een CV, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen.

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O op telefoonnummer 015-2841000.

Ben je op zoek naar een leuke stageplek?

Stagiaires (MBO en HBO)

Sector : Maatschappelijke Opvang, Aanpak Huiselijk Geweld, GGZ
Standplaats : Den Haag, Delft, Rotterdam, Westland, Landsingerland
Uren per week : 24 – 32 uur
Welke opleidingen : MMZ niveau 3 of 4, Bachelor Social Work

Wat is jouw rol als stagiair(e)?
Als stagiair(e) werk je mee binnen 1 van onze teams en draag je bij aan het leefklimaat en de begeleiding van kwetsbare groepen. Je wordt altijd begeleid door een gediplomeerd professional en wij zijn natuurlijk een Erkend Leerbedrijf!

Wij zijn een dynamische organisatie met volop leer- en groeimogelijkheden. Als jij enthousiast bent over ons en wij zijn enthousiast over jou, dan maak je kans om na je stage een baan bij ons te krijgen. Je stroomt dan direct door naar ons Route 23 deskundigheidsprogramma.

Wat we van je vragen:
• Dat je een MBO of HBO opleiding volgt die relevant is voor ons werk in de zorg;
• Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef en ondernemerschap
• Van nature een persoon die in staat is tot verbinden en contact maken, motiveren en stimuleren.

Wat wij je bieden
Je krijgt professionele begeleiding en natuurlijk een stagevergoeding. Je werkt in een leuk team met volop leermogelijkheden.

Persoonlijk begeleider (36 uur per week) voor de locatie Schoonegge in Rotterdam

Voor onze locatie Schoonegge zijn wij voor de periode van januari t/m mei 2021 (zwangerschapsverlof vervanging) op zoek naar:

Persoonlijk Begeleider

(HBO, 36 uur p/w)

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waarom werken bij Perspektief?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief.

Cliënten worden toe geleidt naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt!

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ, schaal 45. Ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van ruim 8%. Onregelmatige diensten zijn een onderdeel van je functie, worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform cao GGZ onregelmatigheidstoeslag over.

Wat we van je vragen:

  • Een afgeronde relevante HBO opleiding in de zorg, bij voorkeur Bachelor Social Work (MWD/SPH) of een vergelijkbare opleiding;
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap;
  • Ervaring in het werken vanuit een justitieel kader is een pré;
  • Kennis van en ervaring met verslavings-, psychiatrische-, psychosociale- en financiële problematiek en beschik je over kennis van contextuele benadering en systeemtheorie;
  • Kennis van en affiniteit met de doelgroep en een frisse en ambitieuze visie op zorgverlening.

Functieomschrijving

Als Persoonlijk Begeleider bied je hulpverlening en ondersteuning aan bewoners en cliënten van de locatie. Je geeft uitvoering aan het begeleidingsplan in samenwerking met collega’s, ketenpartners, de cliënt zelf en zijn of haar netwerk. Op de locatie verblijven cliënten met een psychiatrische en/of justitiële achtergrond, soms gecombineerd met cognitieve beperkingen of verslavingsproblematiek. Je draagt zorg voor rapportage in het cliëntdossier.

Informatie en solliciteren

Mail je motivatiebrief en je cv naar vacatures@perspektief.nl  met daarbij als onderwerp Persoonlijk begeleider Schoonegge. Stuur je alleen een cv, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen.

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O via 015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Woonbegeleider (32-36 uur) voor de locatie Schoonegge in Rotterdam

Voor onze locatie Schoonegge in Rotterdamzijn wij per direct op zoek naar: 

Woonbegeleider (MBO niveau 4) 

(32 – 36 uur) 

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg? 

Dan zijn wij op zoek naar jou!   

Waarom werken bij Perspektief? 

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief. 

Cliënten worden toegeleid naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.  

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.  

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt 

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ. Ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van 8,33%. Onregelmatige diensten zijn een onderdeel van je functie, worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform cao GGZ onregelmatigheidstoeslag over.  

Wat we van jou vragen 

  • Minimaal een afgeronde MBO-4 opleiding in de zorg zoals Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen/ Medewerker Maatschappelijke Zorg of een vergelijkbare opleiding  
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap 
  • Aantoonbaar uitstekende vaardigheden ten aanzien van contact maken, motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten 
  • Ervaring in ambulant werk en/of groepswerk waarbij je aantoonbaar hebt bij gedragen aan herstel en meedoen in de maatschappij 
  • Het vermogen om samen te werken met diverse collega’s, ketenpartners en het sociale netwerk van de doelgroep. 

Wat doe je zoal als Woonbegeleider? 

Op de locatie verblijven cliënten met een psychiatrische achtergrond, soms gecombineerd met cognitieve beperkingen of verslavingsproblematiek. Als Woonbegeleider bied je zorg en ondersteuning aan bewoners en cliënten van de locatie. Je geeft uitvoering aan het begeleidingsplan in samenwerking met collega’s, ketenpartners, de cliënt zelf en zijn of haar netwerk. Je draagt zorg voor rapportage in het cliëntdossier.  

Informatie en solliciteren 

Mail je motivatiebrief en je CV naar vacatures@perspektief.nl  met daarbij als onderwerp Woonbegeleider Schoonegge 

We vinden het heel belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. Stuur je alleen een CV, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen. 

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O via  015-2841000. 

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure. 

Functioneel beheerder ONS en coördinator zorgregistratie (28 - 36 uur p/w)

Ter versterking van het team van de Zorgadministratie op het servicebureau in Delft, zoeken wij een: 

Functioneel beheerder ONS en coördinator zorgregistratie

(28 – 36 uur per week)

De functie

Als Functioneel Beheerder Zorgapplicaties ben je verantwoordelijk voor de inrichting en het beheer van de -voor de organisatie kritische- zorgapplicaties, alsmede voor het instrueren en ondersteunen van de eindgebruikers die zorgapplicaties dagelijks gebruiken. Daarom is het een pré als je kennis hebt van de administratieve zorgprocessen en financieringsstromen (WMO, WLZ, FZ, PGB, Subsidies en onder aannemingen). Je begrijpt hoe financiële processen in relatie tot zorgprocessen lopen en draagt bij aan de volledigheid van opbrengsten en optimalisatie van processen.

Binnen Perspektief  ben jij vanuit het servicebureau de expert en spin in het web van de registratie van zorg. Je bent bekend met  het cliëntvolgsysteem (ONS is een pré), weet welke eisen de financiers stellen aan de registratie en weet dit, samen met de lijn (superusers en lijnmanagers) en staf zo eenvoudig mogelijk in te richten.  Je bent de partner naar de technisch applicatiebeheerder en de leverancier van de applicatie.

Je zorgt voor een correcte werking van ONS voor wat betreft functionaliteit. Je draagt zorg voor een juiste inrichting ten behoeve van gebruikers als wel een juiste inrichting ten behoeve van de verantwoording richting financiers. Verder ben je verantwoordelijk voor de coördinatie van de juiste deskundigheid (opleiding/training) van medewerkers.

Je neemt kennis van veranderende regelgeving en zorgt voor een vertaling hiervan in het systeem en periodiek heb je overleg met de superusers waarin je adviseert over nieuwe functionaliteiten en verbeteringen van het systeem. In dit overleg haal je tevens informatie op uit het veld om zo je werk nog beter te kunnen vormgeven.

Je volgt en implementeert nieuwe functionaliteiten (zoals roostermodule) en draagt bij aan de (subsidie-) verantwoording aan de financiers voor zover gekoppeld aan ONS.

Je stuurt het registratie proces functioneel aan, zowel bij de collega’s op de Zorgadministratie als in de teams.

Profiel

Voor medewerkers leggen we de lat hoog. We denken in functies, taken en competenties, en ook in resultaten en rollen. Voor medewerkers van het servicebureau betekend dit dat je zelfstandig werkt én de samenwerking opzoekt. Je durft je nek uit te steken en de luis in de pels te zijn, alsmede een adviserende rol in te nemen waar nodig. Verandering, verbetering en optimalisatie is iets wat je omarmt, omdat je te allen tijde zoekt naar efficiëntie en nóg betere functionaliteit. We verwachten van onze medewerkers dat ze het vanzelfsprekend vinden een stapje harder te lopen als dat nodig is.

Daarnaast voldoe je aan onderstaande eisen:

  • Afgeronde HBO opleiding
  • Ruime ervaring met EPD/ECD-software, (ONS/Nedap is een pré, maar geen vereiste)
  • Kennis van werkprocessen in de zorg, bij voorkeur binnen het begeleid (zelfstandig) wonen en/of opvang huiselijk geweld
  • Certificaat BISL, ASL of ITIL op foundation niveau
  • Sterk analytisch vermogen en kan incidenten vertalen naar structurele verbeteringen in de totale zorgketen
  • Je hebt uitstekende communicatieve vaardigheden en bent een goede gesprekspartner voor zowel de collega’s (in het veld) als voor onze softwarepartners
  • Je werkt zowel zelfstandig, als binnen een team
  • Je bent kritisch en hebt een verantwoordelijke instelling (je neemt eigenaarschap)

Voorwaarden

Wij bieden een afwisselende functie in een veranderende omgeving. De aanstelling is voor  28 – 36 uur per week. Salariëring geschiedt op basis van leeftijd en ervaring conform de cao GGZ (schaal FWG 50). Daarnaast krijg je 8% vakantietoeslag en 8,33% eindejaarsuitkering. Onze pensioenregeling wordt uitgevoerd door het pensioenfonds Zorg en Welzijn.

Informatie en solliciteren

Solliciteren kan direct! Mail je motivatiebrief en je cv naar vacatures@perspektief.nl met als onderwerp ‘Functioneel Beheerder ONS’.  We vinden het heel belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. We nemen alleen de combinatie van motivatiebrief en CV in behandeling.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Martijn Deurloo, Manager Finance & Control telefoonnummer: 015-284 10 00.

Solliciteren kan uiterlijk tot en met vrijdag 4 juni a.s.. De eerste gesprekken vinden plaats op in de week van 7 juni voor zowel interne als externe kandidaten. Bij gelijke geschiktheid heeft een interne kandidaat voorrang.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Persoonlijk begeleider (HBO 28-36 uur) voor team Binnenstad in Delft

Perspektief is per direct op zoek naar:

 

Persoonlijk begeleider (HBO, 28-36 uur) voor

Team Binnenstad van de Maatschappelijke Opvang in Delft

 

Passie, lef en ondernemerschap staan hoog in ons vaandel. Wij denken in kansen en geloven in leren door doen en successen te vieren. Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg?

Interessant? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waar ga je werken?

De Maatschappelijke Opvang bestaat uit vier onderdelen. Het Dienstencentrum (overdag) en de Nachtopvang (avond/nacht) bieden onderdak en ondersteuning voor mensen  zonder dak boven hun hoofd. Het Sociaal Pension is een doorstroomvoorziening waar men voor middellange termijn kan wonen en hulp krijgt bij het weer op de rails krijgen van het leven. De Short Stay is een voorziening  voor kortdurend wonen met begeleiding naar herstel. We laten cliënten niet zomaar los wanneer ze weer op zichzelf wonen, want ook daarna staan we klaar voor ondersteuning en begeleiding waar nodig. Het team waar je bij komt werken is verantwoordelijk voor de ambulante begeleiding van alle cliënten in deze keten. Je krijgt een eigen caseload waarmee je op weg gaat van dakloosheid naar duurzaam zelfstandig wonen.

 Waarom werken bij Perspektief?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief.

Cliënten worden toegeleid naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ schaal 45. Dat betekent ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van ruim 8%. Mobiele telefoon en laptop zijn onderdeel van je uitrusting om je werk te doen.

Wat we van je vragen:

  • Een afgeronde relevante HBO opleiding in de zorg, bij voorkeur Bachelor Social Work (MWD/SPH) of een vergelijkbare opleiding;
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap;
  • Aantoonbaar uitstekende vaardigheden ten behoeve van het verbinden en contact maken, motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten
  • Ervaring in groepswerk en/of ambulant werk waarbij je aantoonbaar hebt bij gedragen aan herstel en meedoen in de maatschappij
  • Een natuurlijke vaardigheid om te werken aan een setting met orde, rust en gastvrijheid
  • Het vermogen om samen te werken met diverse collega’s, ketenpartners en het sociale netwerk van de doelgroep

Wat is jouw rol als persoonlijk begeleider?

Bij Perspektief hebben begeleiders veel regelruimte en verantwoordelijkheid.  Je bent zowel casemanager als regisseur: op inhoud en proces.  Je werkt methodisch en je beweegt mee met de eigenheid van de cliënt zonder daarbij het uiteindelijke doel uit het oog te verliezen.  In het proces werk je nauwkeurig, je legt verslag en onderhoudt externe contacten. Je hebt je werk goed georganiseerd, zowel voor jezelf, als voor de cliënt en de stakeholders. Je maakt zaken af en zet de puntjes op de i. Persoonlijk begeleiders van Team Binnenstad werken met mensen die in verschillende fases van de Maatschappelijke Opvang verblijven: van recent dakloos en midden in de crisis tot en met mensen die net weer op eigen benen staan met een zelfstandige woning.

Informatie en solliciteren

Solliciteren kan tot en met zondag 4 juli  2021! Mail je motivatiebrief en je cv naar vacatures@perspektief.nl met daarbij als onderwerp Persoonlijk begeleider Team Binnenstad Maatschappelijke Opvang.

Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang. Sollicitaties zonder motivatiebrief nemen wij niet in behandeling. Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met
Eelco Kat via nummer 015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.