Werken bij Perspektief

Wie zijn wij?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspektief.

Cliënten worden toegeleid naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.

We bouwen met onze zorgteams, ketenpartners en vrijwilligers in de wijk of buurt aan communities rondom kwetsbare mensen.

Waarom werken bij Perspektief?

Bij Perspektief denken we niet alleen in functies en competenties, maar ook in taken en rollen. Medewerkers krijgen ruimte voor de invulling van hun werk naar eigen professioneel inzicht. Samen met de cliënt en zijn netwerk zoek je naar de beste oplossingen om de zelfstandigheid en de kwaliteit van leven te bevorderen. Het sturen op maatschappelijk resultaat vraagt presente zorg en nieuw vakmanschap en leiderschap waarbij presentie is verenigd met resultaatverantwoordelijkheid.

Wij zijn een lerende organisatie die volgens ons Programma 23 de nieuwe medewerkers opleiden binnen Perspektief. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokkenen een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Wat krijg je bij Perspektief?

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ. Dat betekent een marktconform salaris, ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag een eindejaarsuitkering van ruim 8%. Onregelmatige diensten kunnen onderdeel zijn van je functie (voor medewerkers woonzorg en huismeesters), worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform cao GGZ onregelmatigheidstoeslag over.

Het werken met mobiele (smart) devices behoort tot de mogelijkheden binnen Perspektief, maar is afhankelijk van je functie.

Hoe solliciteren?

Wil je solliciteren? Wij zijn altijd op zoek naar Perspektief DNA!

Mail je motivatiebrief en je CV naar vacatures@perspektief.nl

We vinden het heel belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. Stuur je alleen een CV, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen.

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O op telefoonnummer 015-2841000.

Ben je op zoek naar een leuke stageplek?

Stagiaires (MBO en HBO)

Sector : Maatschappelijke Opvang, Aanpak Huiselijk Geweld, GGZ
Standplaats : Den Haag, Delft, Rotterdam, Westland, Landsingerland
Uren per week : 24 – 32 uur
Welke opleidingen : MMZ niveau 3 of 4, Bachelor Social Work

Wat is jouw rol als stagiair(e)?
Als stagiair(e) werk je mee binnen 1 van onze teams en draag je bij aan het leefklimaat en de begeleiding van kwetsbare groepen. Je wordt altijd begeleid door een gediplomeerd professional en wij zijn natuurlijk een Erkend Leerbedrijf!

Wij zijn een dynamische organisatie met volop leer- en groeimogelijkheden. Als jij enthousiast bent over ons en wij zijn enthousiast over jou, dan maak je kans om na je stage een baan bij ons te krijgen. Je stroomt dan direct door naar ons Route 23 deskundigheidsprogramma.

Wat we van je vragen:
• Dat je een MBO of HBO opleiding volgt die relevant is voor ons werk in de zorg;
• Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef en ondernemerschap
• Van nature een persoon die in staat is tot verbinden en contact maken, motiveren en stimuleren.

Wat wij je bieden
Je krijgt professionele begeleiding en natuurlijk een stagevergoeding. Je werkt in een leuk team met volop leermogelijkheden.

Woonbegeleiders (32-36 uur per week, MBO niveau 4) voor verschillende locaties in Delft

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waarom werken bij Perspektief?
Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief.

Cliënten worden toegeleid naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt
Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ, schaal 35. Ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van 8,33%. Onregelmatige diensten zijn een onderdeel van je functie, worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform cao GGZ onregelmatigheidstoeslag over.

Wat we van jou vragen
• Minimaal een afgeronde MBO-4 opleiding in de zorg zoals Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen/ Medewerker Maatschappelijke Zorg of een vergelijkbare opleiding
• Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap
• Aantoonbaar uitstekende vaardigheden ten aanzien van contact maken, motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten
• Ervaring in ambulant werk en/of groepswerk waarbij je aantoonbaar hebt bij gedragen aan herstel en meedoen in de maatschappij
• Het vermogen om samen te werken met diverse collega’s, ketenpartners en het sociale netwerk van de doelgroep.

Wat doe je zoal als Woonbegeleider?
Op de locatie verblijven cliënten met een psychiatrische achtergrond, soms gecombineerd met cognitieve beperkingen of verslavingsproblematiek. Als Woonbegeleider bied je zorg en ondersteuning aan bewoners en cliënten van de locatie. Je geeft uitvoering aan het begeleidingsplan in samenwerking met collega’s, ketenpartners, de cliënt zelf en zijn of haar netwerk. Je draagt zorg voor rapportage in het cliëntdossier.

Informatie en solliciteren
Solliciteren kan direct! Mail je motivatiebrief en je CV naar vacatures@perspektief.nl met daarbij als onderwerp Woonbegeleiders Delft.

We vinden het heel belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. Stuur je alleen een CV, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen.

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O via
015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Persoonlijk Begeleiders (28-36 uur per week) t.b.v. Aanpak Huiselijk Geweld

1 vacature voor de Bureaudienst (aanmelding & screening nieuwe cliënten)

1 vacature voor ambulante begeleiding in de wijk.

De functie

Als begeleider ben je verantwoordelijk voor het stoppen van Huiselijk Geweld. Je gaat zelfstandig in gesprek met het gezinssysteem (inclusief kinderen en netwerk). Gemiddeld ben je 6 maanden in een gezin aan het werk. Je onderhoudt daarbij nauwe contacten met het netwerk van de cliënten en externe hulpverleners en instanties. Je draagt bij aan hun vooruitgang op het gebied van wonen, werken en netwerk en pleegt interventies bij (dreigende) agressie. Je enthousiasmeert en stimuleert cliënten. Er wordt individueel gewerkt, echter elke casus wordt in teamverband besproken. Middels het begeleidingsplan werk je aan herstel & participatie. Ervaring met het opstellen, uitvoeren, evalueren en onderhouden van de begeleidingsplannen is dan ook een vereiste.

Het doel van de functie is dat je vanuit een professionele relatie met cliënten samen optrekt naar herstel en participatie. Je durft regie te nemen en luistert graag. Je bent echt geïnteresseerd en motiveert en stimuleert de cliënt en zijn of haar omgeving om vooruit te komen in het leven, waarbij de ontwikkeling van de cliënten altijd voorop staat. Wij bieden vrijwillige hulpverlening en werken nauw samen met Veilig Thuis, Jeugdbescherming West en het JMO.

Teamoverleg, intervisie en een aantal trainingen zijn verplicht. De werkdagen en -uren zijn in overleg flexibel in te delen.

De klantvraag staat bij Perspektief centraal; hierbij verwachten we dat je zo nu en dan in de vroege avonduren werkt. Integriteit en gedrevenheid zijn belangrijk voor het werk, evenals flexibiliteit met betrekking tot taak, inhoud en inzet. De begeleider is het visitekaartje naar cliënten, netwerk en de wijk.

Ben jij een stevig mens met:

  • een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen? Waarbij je beseft dat geven en ontvangen voor de groei van ieder mens net zo belangrijk is?
  • een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg?
  • een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben?
  • een visie die gericht is op het werken aan herstel van mensen en meedoen in de maatschappij?

En heb je daarbij:

  • een afgeronde HBO opleiding in de zorg, bij voorkeur Social Work/ MWD/SPH, of een vergelijkbare opleiding;
  • ervaring in een soortgelijke functie en kennis van en ervaring met het werken met gezinnen waar huiselijk geweld een rol speelt en het doorbreken ervan;
  • ervaring in het werken met Signs of Safety (is een pre) evenals ervaring met crisisinterventie;
  • kennis van en ervaring met opvoedingsondersteuning, verslavings-, psychiatrische-, psychosociale- en financiële problematiek en beschik je over kennis van contextuele benadering en systeemtheorie;
  • een analytisch vermogen en ben je in staat om de hulpvraag te vertalen en te komen tot een interventie;
  • kennis van en affiniteit met de doelgroep en een frisse en ambitieuze visie op zorgverlening;
  • verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef en ondernemerschap.

Solliciteer dan direct!

Voorwaarden

Onze voorkeur gaat uit naar 2 medewerkers voor minimaal 28 uur. De functies zijn in principe tijdelijk voor in eerste instantie 7 maanden.

Wij bieden een afwisselende functie in een positief veranderde omgeving met ruimte om jezelf te ontwikkelen. Salariëring geschiedt op basis van leeftijd en ervaring conform de CAO Sociaal Werk. De functie is ingeschaald in schaal 8 (min. € 2.712,- en max. € 3.864,- bruto op basis van 36 uur per week). Daarnaast biedt de CAO een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket middels het ‘Loopbaanbudget’ en het ‘Individueel Keuzebudget’.

Informatie

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Bea Carels, telefoonnummer 015-2841000.

Jouw cv met gemotiveerde sollicitatie ontvangen wij graag via vacatures@perspektief.nl. Het heeft alleen zin om te solliciteren als je je volledig in het profiel herkent. Sollicitaties zonder motivatiebrief worden niet in behandeling genomen. De vacature wordt zowel intern als extern opengesteld, bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Persoonlijk Begeleider (HBO 28-36 uur per week) voor team Binnenstad van de Maatschappelijke Opvang in Delft

Passie, lef en ondernemerschap staan hoog in ons vaandel. Wij denken in kansen en geloven in leren door doen en successen te vieren. Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg?

Interessant? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waar ga je werken?

De Maatschappelijke Opvang bestaat uit vier onderdelen. Het Dienstencentrum (overdag) en de Nachtopvang (avond/nacht) bieden onderdak en ondersteuning voor mensen  zonder dak boven hun hoofd. Het Sociaal Pension is een doorstroomvoorziening waar men voor middellange termijn kan wonen en hulp krijgt bij het weer op de rails krijgen van het leven. De Short Stay is een voorziening  voor kortdurend wonen met begeleiding naar herstel. We laten cliënten niet zomaar los wanneer ze weer op zichzelf wonen, want ook daarna staan we klaar voor ondersteuning en begeleiding waar nodig. Het team waar je bij komt werken is verantwoordelijk voor de ambulante begeleiding van alle cliënten in deze keten. Je krijgt een eigen caseload waarmee je op weg gaat van dakloosheid naar duurzaam zelfstandig wonen.

Waarom werken bij Perspektief?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief.

Cliënten worden toegeleid naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ schaal 45. Dat betekent ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van ruim 8%. Mobiele telefoon en laptop zijn onderdeel van je uitrusting om je werk te doen.

Wat we van je vragen:

  • Een afgeronde relevante HBO opleiding in de zorg, bij voorkeur Bachelor Social Work (MWD/SPH) of een vergelijkbare opleiding;
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap;
  • Aantoonbaar uitstekende vaardigheden ten behoeve van het verbinden en contact maken, motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten
  • Ervaring in groepswerk en/of ambulant werk waarbij je aantoonbaar hebt bij gedragen aan herstel en meedoen in de maatschappij
  • Een natuurlijke vaardigheid om te werken aan een setting met orde, rust en gastvrijheid
  • Het vermogen om samen te werken met diverse collega’s, ketenpartners en het sociale netwerk van de doelgroep

Wat is jouw rol als persoonlijk begeleider?

Bij Perspektief hebben begeleiders veel regelruimte en verantwoordelijkheid.  Je bent zowel casemanager als regisseur: op inhoud en proces.  Je werkt methodisch en je beweegt mee met de eigenheid van de cliënt zonder daarbij het uiteindelijke doel uit het oog te verliezen.  In het proces werk je nauwkeurig, je legt verslag en onderhoudt externe contacten. Je hebt je werk goed georganiseerd, zowel voor jezelf, als voor de cliënt en de stakeholders. Je maakt zaken af en zet de puntjes op de i. Persoonlijk begeleiders van Team Binnenstad werken met mensen die in verschillende fases van de Maatschappelijke Opvang verblijven: van recent dakloos en midden in de crisis tot en met mensen die net weer op eigen benen staan met een zelfstandige woning.

Informatie en solliciteren

Solliciteren kan direct! Mail je motivatiebrief en je cv naar vacatures@perspektief.nl met daarbij als onderwerp Persoonlijk begeleider Team Binnenstad Maatschappelijke Opvang.

  • Solliciteren voor deze functie kan uiterlijk tot en met zondag 11 oktober 2020.
  • Op woensdag 14 oktober 2020 tussen 14:00 en 17:00 houden wij kennismakingsgesprekken van ong. 15 minuten met de sollicitanten die geselecteerd worden op hun brief en cv

Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang. Sollicitaties zonder motivatiebrief nemen wij niet in behandeling. Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met Eelco Kat via nummer 015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

 

Ondersteuner (Huismeester, 28 uur per week) voor de 24 uurs (crisis) opvang in het Westland

Ben jij een stevig mens met:

  • een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen? Waarbij je beseft dat geven en ontvangen voor de groei van ieder mens net zo belangrijk is?
  • een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg?
  • een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben?
  • een visie die gericht is op het werken aan herstel van mensen en meedoen in de maatschappij?

en heb je:

  • Minimaal MBO (niveau 2-3) werk- en denkniveau;
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef en ondernemerschap;
  • Een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben;
  • Technische handigheid wat goed van pas komt bij diverse hand- en spandiensten;
  • Een natuurlijke vaardigheid om te kunnen zorgen voor orde, rust en structuur.

Solliciteer dan direct!

Waarom werken bij Perspektief?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven, zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief.

Cliënten worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.

Wij zijn een lerende organisatie die volgens ons Opleidingstraject Route 23 de nieuwe medewerkers opleiden binnen Perspektief. Het doel hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokkenen een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

De functie

Als huismeester zorg je voor een gastvrijheid in de voorziening en drink je een kop koffie met de bewoners. De mensen voelen zich bij jou op jou op hun gemak en bespreken met jou hoe hun dag er uit gaat zien.  Je betrekt relaties met de buurt en bent aanspreekpunt voor facilitaire zaken en je gaat kleine klusjes niet uit de weg.  Op elk moment van de dag ben je in staat om spreekwoordelijke “brandjes” te blussen en stevig op te treden wanneer dat nodig is.

Voorwaarden

Salariëring geschiedt op basis van leeftijd en ervaring conform de cao Sociaal Werk. De functie is ingeschaald in schaal 3 (min. € 1.873,- en max. € 2.550,- bruto op basis van 36 uur per week). Daarnaast biedt de CAO per 1 januari 2016 een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket middels het ‘Loopbaanbudget’ en het ‘Individueel Keuzebudget’. Uitgebreide informatie hierover vind je op: www.fcb.nl/welzijn/cao.

Sollicitatie en informatie

Solliciteren kan direct! Jouw cv met gemotiveerde sollicitatie ontvangen wij graag zo spoedig mogelijk (sluitingsdatum is 18-10-2020) via vacatures@perspektief.nl met daarbij als onderwerp Huismeester 24 uurs-opvang. Het heeft alleen zin om te solliciteren als je je volledig in het profiel herkent en het diploma MBO niveau 2-3 hebt behaald. Sollicitaties zonder motivatiebrief nemen wij niet in behandeling.

De vacature wordt tegelijkertijd intern en extern opengesteld. Interne kandidaten hebben bij gelijke geschiktheid voorrang in de sollicitatieprocedure. Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met Bea Carels, teammanager via 015 – 284 1000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Woonbegeleider voor de 24 uurs (crisis)opvang in het Westland aanpak huiselijk geweld

Ben jij een stevig mens met:

  • een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen? Waarbij je beseft dat geven en ontvangen voor de groei van ieder mens net zo belangrijk is?
  • een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg?
  • een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben?
  • een visie die gericht is op het werken aan herstel van mensen en meedoen in de maatschappij?

En heb je daarbij:

  • Een afgeronde relevante MBO niveau 4 – opleiding.
  • Minimaal 1 jaar relevante werkervaring.
  • Kennis van hygiëne, kennis van en interesse in culturele aspecten, visie op dag- en leefstructuren bij volwassenen en ten aanzien van opvoeding van kinderen.
  • Directief kunnen werken, grenzen stellen en regels handhaven.
  • Stressbestendigheid, improvisatievermogen en een flexibele instelling is vereist.
  • Sociale vaardigheden voor het onderhouden van intensieve contacten met de cliënt en de leefomgeving van de cliënt voor het motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten en voor contact onderhouden met externe instanties.
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef en ondernemerschap?
  • Ervaring in het werken met de methodieken Signs of Safety en/of Veerkracht is een pré.

Solliciteer dan direct!

De functie

In deze functie bied je hulpverlening en ondersteuning aan cliënten en hun systemen op een opvangvoorziening van Perspektief. Op de locatie wonen ook kinderen. Het doel is dat aan het eind van de begeleiding cliënten in staat zijn om persoonlijke veiligheid te vergroten door kennis van de cirkel van geweld en dat terugval in oude patronen wordt voorkomen met ondersteuning van eigen netwerk. In de hulpverlening wordt er gewerkt aan het (terug)krijgen van regie over het eigen leven, de relaties en de opvoeding van kinderen.

Het gaat om een zelfstandige positie, waarbij de medewerker het gezicht is van de organisatie voor de ketenpartners. Je bent bekend met aanpak huiselijk geweld, systeemgericht werken, sekse specifieke hulpverlening, intercultureel werken, registratie en rapportage.

De werkzaamheden

  • Ondersteunen van de cliënt bij het behalen van zijn/haar doelen.
  • Organiseren en uitvoeren van (re)creatieve activiteiten, thema-activiteiten en huisvergaderingen en het stimuleren van de cliënt tot deelname.
  • Bevorderen van een prettig leefklimaat, zorgen voor de veiligheid en hygiëne in de opvang.
  • Signaleren van mogelijke knelpunten over de directe begeleiding, ondersteuning en activering.
  • Optreden bij calamiteiten en crisissituaties.
  • Verwerken van cliëntrapportages.

Informatie en solliciteren

Perspektief werkt met de CAO Sociaal Werk. Salariëring geschiedt op basis van leeftijd en ervaring conform de CAO Sociaal Werk. De functie is ingeschaald in schaal 6 (min. € 2.291,- en max. € 3.279,- bruto op basis van 36 uur per week). Daarnaast biedt de CAO een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket middels het ‘Loopbaanbudget’ en het ‘Individueel Keuzebudget’. Uitgebreide informatie hierover vind je op: www.fcb.nl/welzijn/cao.

Solliciteren kan direct! Jouw cv met gemotiveerde sollicitatie ontvangen wij graag zo spoedig mogelijk (sluitingsdatum is 31-10-2020) via vacatures@perspektief.nl met daarbij als onderwerp Woonbegeleider 24 uurs (crisis)opvang. We vinden het belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. Stuur je alleen een cv, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen.

Op woensdag 4 november 2020 houden wij kennismakingsgesprekken van ong. 15 minuten met de sollicitanten die geselecteerd worden op hun brief en cv.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Bea Carels, teammanager, via telefoonnummer: 015 – 284 10 00.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Woonbegeleider (32-36 uur per week) voor de locatie Meerkoetlaan in Delft

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waarom werken bij Perspektief?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief.

Cliënten worden toegeleid naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ, schaal 35. Ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van 8,33%. Onregelmatige diensten zijn een onderdeel van je functie, worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform cao GGZ onregelmatigheidstoeslag over.

Wat we van jou vragen

  • Minimaal een afgeronde MBO-4 opleiding in de zorg zoals Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen/ Medewerker Maatschappelijke Zorg of een vergelijkbare opleiding
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap
  • Aantoonbaar uitstekende vaardigheden ten aanzien van contact maken, motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten
  • Ervaring in ambulant werk en/of groepswerk waarbij je aantoonbaar hebt bij gedragen aan herstel en meedoen in de maatschappij
  • Het vermogen om samen te werken met diverse collega’s, ketenpartners en het sociale netwerk van de doelgroep.

Wat doe je zoal als Woonbegeleider?

Op de locatie verblijven cliënten met een psychiatrische achtergrond, soms gecombineerd met cognitieve beperkingen of verslavingsproblematiek. Als Woonbegeleider bied je zorg en ondersteuning aan bewoners en cliënten van de locatie. Je geeft uitvoering aan het begeleidingsplan in samenwerking met collega’s, ketenpartners, de cliënt zelf en zijn of haar netwerk. Je draagt zorg voor rapportage in het cliëntdossier.

Informatie en solliciteren

Solliciteren kan direct! Mail je motivatiebrief en je CV naar vacatures@perspektief.nl  met daarbij als onderwerp Woonbegeleider Meerkoetlaan. Sluitingsdatum van de vacature is 9 november 2020. De mogelijkheid bestaat dat de kennismakingsgesprekken gaan plaatsvinden door middel van videobellen.

We vinden het heel belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. Stuur je alleen een CV, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen.

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O via  015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Persoonlijk Begeleider (24-32 uur per week) voor de locatie Nigeriastraat in Delft

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waarom werken bij Perspektief?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief.

Cliënten worden toe geleidt naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt!

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ, schaal 45. Ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van ruim 8%.

Wat we van je vragen:

  • Een afgeronde relevante HBO opleiding in de zorg, bij voorkeur Bachelor Social Work (MWD/SPH) of een vergelijkbare opleiding;
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap;
  • Ervaring in het werken vanuit een justitieel kader is een pré;
  • Kennis van en ervaring met verslavings-, psychiatrische-, psychosociale- en financiële problematiek en beschik je over kennis van contextuele benadering en systeemtheorie;
  • Kennis van en affiniteit met de doelgroep en een frisse en ambitieuze visie op zorgverlening.

Functieomschrijving

Als Persoonlijk Begeleider bied je hulpverlening en ondersteuning aan bewoners en cliënten van de locatie. Je geeft uitvoering aan het begeleidingsplan in samenwerking met collega’s, ketenpartners, de cliënt zelf en zijn of haar netwerk. Op de locatie verblijven cliënten met een psychiatrische en/of justitiële achtergrond, soms gecombineerd met cognitieve beperkingen of verslavingsproblematiek. Je draagt zorg voor rapportage in het cliëntdossier.

Informatie en solliciteren

Solliciteren kan direct! Mail je motivatiebrief en je cv naar vacatures@perspektief.nl  met daarbij als onderwerp Persoonlijk begeleider Nigeriastraat. Sluitingsdatum van de vacature is 2 november 2020. De mogelijkheid bestaat dat de kennismakingsgesprekken gaan plaatsvinden door middel van videobellen.

We vinden het heel belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. Stuur je alleen een cv, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen.

Voor informatie over de functie kun je doordeweeks, behalve op maandagen, contact opnemen met de Teammanager Jeanette van der Geer via 015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Woonbegeleider voor de locatie Anjerhof in het Westland (24-32 uur per week)

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg? 

Dan zijn wij op zoek naar jou!   

Waarom werken bij Perspektief? 

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief. 

Cliënten worden toegeleid naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt. 

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.  

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt 

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ, schaal 35. Ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van 8,33%. Onregelmatige diensten zijn een onderdeel van je functie, worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform cao GGZ onregelmatigheidstoeslag over.  

Wat we van jou vragen 

  • Minimaal een afgeronde MBO-4 opleiding in de zorg zoals Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen/ Medewerker Maatschappelijke Zorg of een vergelijkbare opleiding  
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap 
  • Aantoonbaar uitstekende vaardigheden ten aanzien van contact maken, motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten 
  • Ervaring in ambulant werk en/of groepswerk waarbij je aantoonbaar hebt bij gedragen aan herstel en meedoen in de maatschappij 
  • Het vermogen om samen te werken met diverse collega’s, ketenpartners en het sociale netwerk van de doelgroep. 

Wat doe je zoal als Woonbegeleider? 

Op de locatie verblijven cliënten met een psychiatrische achtergrond, soms gecombineerd met cognitieve beperkingen of verslavingsproblematiek. Als Woonbegeleider bied je zorg en ondersteuning aan bewoners en cliënten van de locatie. Je geeft uitvoering aan het begeleidingsplan in samenwerking met collega’s, ketenpartners, de cliënt zelf en zijn of haar netwerk. Je draagt zorg voor rapportage in het cliëntdossier.  

Informatie en solliciteren 

Solliciteren kan direct! Mail je motivatiebrief en je CV naar vacatures@perspektief.nl  met daarbij als onderwerp Woonbegeleider AnjerhofDe sluitingsdatum voor deze vacature is 9 november 2020. 

We vinden het heel belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. Stuur je alleen een CV, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen. 

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O via  015-2841000. 

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.