Werken bij Perspektief

Wie zijn wij?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspektief.

Cliënten worden toegeleid naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.

We bouwen met onze zorgteams, ketenpartners en vrijwilligers in de wijk of buurt aan communities rondom kwetsbare mensen.

Waarom werken bij Perspektief?

Bij Perspektief denken we niet alleen in functies en competenties, maar ook in taken en rollen. Medewerkers krijgen ruimte voor de invulling van hun werk naar eigen professioneel inzicht. Samen met de cliënt en zijn netwerk zoek je naar de beste oplossingen om de zelfstandigheid en de kwaliteit van leven te bevorderen. Het sturen op maatschappelijk resultaat vraagt presente zorg en nieuw vakmanschap en leiderschap waarbij presentie is verenigd met resultaatverantwoordelijkheid.

Wij zijn een lerende organisatie die volgens ons Programma 23 de nieuwe medewerkers opleiden binnen Perspektief. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokkenen een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Missie en Visie

Missie
Perspektief staat voor herstel en participatie van mensen die te maken hebben met huiselijk geweld, mensen die dakloos zijn en mensen die (nog) niet zelfstandig kunnen wonen vanwege hun psychiatrische of sociaal-maatschappelijke problemen. Perspektief helpt hen om in balans te komen en hun leven weer vorm te geven. Perspektief focust hierbij op veiligheid, kansen, mogelijkheden en persoonlijke groei.

Visie Aanpak Huiselijk Geweld
Wij werken systeemgericht samen toe naar duurzame veiligheid. Zo normaal en zelfstandig mogelijk. Dit doen wij samen met cliënt en betrokkenen uit eigen netwerk van cliënt. Wij kijken ook met een brede blik vanuit het professionele netwerk wie op welk moment het beste kan bijdragen aan de zorgbehoefte van de cliënt. Hierbij maken wij ook gebruik van de eigen expertise van Perspektief. Wij bieden preventie en zorg op maat; ambulant wanneer het kan en opvang wanneer het moet. Wij denken in haalbare oplossingen en mogelijkheden.

Wat krijg je bij Perspektief?

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ. Dat betekent een marktconform salaris, ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag een eindejaarsuitkering van ruim 8%. Onregelmatige diensten kunnen onderdeel zijn van je functie (voor medewerkers woonzorg en huismeesters), worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform cao GGZ onregelmatigheidstoeslag over.

Het werken met mobiele (smart) devices behoort tot de mogelijkheden binnen Perspektief, maar is afhankelijk van je functie.

Hoe solliciteren?

Wil je solliciteren? Wij zijn altijd op zoek naar Perspektief DNA!

Mail je motivatiebrief en je CV naar vacatures@perspektief.nl

We vinden het heel belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. Stuur je alleen een CV, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen.

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O op telefoonnummer 015-2841000.

Ben je op zoek naar een leuke stageplek?

Stagiaires (MBO en HBO)

Sector : Maatschappelijke Opvang, Aanpak Huiselijk Geweld, GGZ
Standplaats : Den Haag, Delft, Rotterdam, Westland, Landsingerland
Uren per week : 24 – 32 uur
Welke opleidingen : MMZ niveau 3 of 4, Bachelor Social Work

Wat is jouw rol als stagiair(e)?
Als stagiair(e) werk je mee binnen 1 van onze teams en draag je bij aan het leefklimaat en de begeleiding van kwetsbare groepen. Je wordt altijd begeleid door een gediplomeerd professional en wij zijn natuurlijk een Erkend Leerbedrijf!

Wij zijn een dynamische organisatie met volop leer- en groeimogelijkheden. Als jij enthousiast bent over ons en wij zijn enthousiast over jou, dan maak je kans om na je stage een baan bij ons te krijgen. Je stroomt dan direct door naar ons Route 23 deskundigheidsprogramma.

Wat we van je vragen:
• Dat je een MBO of HBO opleiding volgt die relevant is voor ons werk in de zorg;
• Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef en ondernemerschap
• Van nature een persoon die in staat is tot verbinden en contact maken, motiveren en stimuleren.

Wat wij je bieden
Je krijgt professionele begeleiding en natuurlijk een stagevergoeding. Je werkt in een leuk team met volop leermogelijkheden.

Persoonlijk begeleider (36 uur per week) voor de locatie Schoonegge in Rotterdam

Voor onze locatie Schoonegge zijn wij voor de periode van januari t/m mei 2021 (zwangerschapsverlof vervanging) op zoek naar:

Persoonlijk Begeleider

(HBO, 36 uur p/w)

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waarom werken bij Perspektief?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief.

Cliënten worden toe geleidt naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt!

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ, schaal 45. Ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van ruim 8%. Onregelmatige diensten zijn een onderdeel van je functie, worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform cao GGZ onregelmatigheidstoeslag over.

Wat we van je vragen:

  • Een afgeronde relevante HBO opleiding in de zorg, bij voorkeur Bachelor Social Work (MWD/SPH) of een vergelijkbare opleiding;
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap;
  • Ervaring in het werken vanuit een justitieel kader is een pré;
  • Kennis van en ervaring met verslavings-, psychiatrische-, psychosociale- en financiële problematiek en beschik je over kennis van contextuele benadering en systeemtheorie;
  • Kennis van en affiniteit met de doelgroep en een frisse en ambitieuze visie op zorgverlening.

Functieomschrijving

Als Persoonlijk Begeleider bied je hulpverlening en ondersteuning aan bewoners en cliënten van de locatie. Je geeft uitvoering aan het begeleidingsplan in samenwerking met collega’s, ketenpartners, de cliënt zelf en zijn of haar netwerk. Op de locatie verblijven cliënten met een psychiatrische en/of justitiële achtergrond, soms gecombineerd met cognitieve beperkingen of verslavingsproblematiek. Je draagt zorg voor rapportage in het cliëntdossier.

Informatie en solliciteren

Solliciteren kan tot en met 6 december 2020! Mail je motivatiebrief en je cv naar vacatures@perspektief.nl  met daarbij als onderwerp Persoonlijk begeleider Schoonegge. Stuur je alleen een cv, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen.

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O via 015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Woonbegeleider (32-36 uur) voor de locatie Schoonegge in Rotterdam

Voor onze locatie Schoonegge in Rotterdamzijn wij per direct op zoek naar: 

Woonbegeleider (MBO niveau 4) 

(32 – 36 uur) 

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg? 

Dan zijn wij op zoek naar jou!   

Waarom werken bij Perspektief? 

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief. 

Cliënten worden toegeleid naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.  

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.  

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt 

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ. Ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van 8,33%. Onregelmatige diensten zijn een onderdeel van je functie, worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform cao GGZ onregelmatigheidstoeslag over.  

Wat we van jou vragen 

  • Minimaal een afgeronde MBO-4 opleiding in de zorg zoals Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen/ Medewerker Maatschappelijke Zorg of een vergelijkbare opleiding  
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap 
  • Aantoonbaar uitstekende vaardigheden ten aanzien van contact maken, motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten 
  • Ervaring in ambulant werk en/of groepswerk waarbij je aantoonbaar hebt bij gedragen aan herstel en meedoen in de maatschappij 
  • Het vermogen om samen te werken met diverse collega’s, ketenpartners en het sociale netwerk van de doelgroep. 

Wat doe je zoal als Woonbegeleider? 

Op de locatie verblijven cliënten met een psychiatrische achtergrond, soms gecombineerd met cognitieve beperkingen of verslavingsproblematiek. Als Woonbegeleider bied je zorg en ondersteuning aan bewoners en cliënten van de locatie. Je geeft uitvoering aan het begeleidingsplan in samenwerking met collega’s, ketenpartners, de cliënt zelf en zijn of haar netwerk. Je draagt zorg voor rapportage in het cliëntdossier.  

Informatie en solliciteren 

Solliciteren kan tot en met 24 januari 2021! Mail je motivatiebrief en je CV naar vacatures@perspektief.nl  met daarbij als onderwerp Woonbegeleider Schoonegge 

We vinden het heel belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. Stuur je alleen een CV, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen. 

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O via  015-2841000. 

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure. 

Persoonlijk Begeleiders (m/v) voor 28-36 uur t.b.v. Aanpak Huiselijk Geweld Bureaudienst i.v.m. zwangerschapsvervanging

Wij zoeken per direct: 

2 Persoonlijk begeleiders (m/v) voor 28-36 uur 

t.b.v. Aanpak Huiselijk Geweld Bureaudienst

i.v.m. zwangerschapsvervanging

 

De functie

De bureaudienst fungeert als voordeur van de Aanpak Huiselijk Geweld en hebben veel ervaring met complexe systemische problematiek huiselijk geweld, hebben inzicht in de onderlinge samenhang en doorzien de onderliggende patronen. De Persoonlijk Begeleiders van de bureaudienst zijn in staat om de gesprekken hier over aan te gaan met het gehele gezinssysteem.

In deze functie voer je interventiegesprekken uit voor de vrouwen- en mannenopvanglocaties van Perspektief en voor cliënten die uit veiligheidsoverwegingen elders in het land geplaatst worden.

Een pré is daarnaast dat je aantoonbare ervaring op de volgende specifieke expertise gebieden hebt:

·      eergerelateerd geweld (EGG);

·      ouderenmishandeling;

·      stalking;

·      ernstige escalerende huiselijk geweldzaken.

De werkzaamheden

·      Op basis van de screening voer je interventiegesprekken uit en naar aanleiding van de hulpvraag leid je toe naar een ambulant traject of naar de opvang intern/extern.

·      Onderhouden van contact met andere hulpverleners, instanties en organisaties in het kader van de directe hulpverlening op landelijk, regionaal en lokaal niveau.

·      Verwijzen van cliënt(-systemen) in samenwerking met interne of externe disciplines.

·      Verrichten van bijbehorende registraties en administratieve werkzaamheden.

Teamoverleg, intervisie, een aantal trainingen en bereikbaarheidsdienst zijn verplicht. De werkdagen en -uren zijn in overleg flexibel in te delen.

De klantvraag staat bij Perspektief centraal; hierbij verwachten we dat je zo nu en dan in de vroege avonduren werkt. Integriteit en gedrevenheid zijn belangrijk voor het werk, evenals flexibiliteit met betrekking tot taak, inhoud en inzet. De begeleider is het visitekaartje naar cliënten, netwerk en de wijk. 

Ben jij een stevig mens met:

·       een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen? Waarbij je beseft dat geven en ontvangen voor de groei van ieder mens net zo belangrijk is?

·       een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg?

·       een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben?

·       een visie die gericht is op het werken aan herstel van mensen en meedoen in de maatschappij?

En heb je daarbij:

·      een afgeronde HBO opleiding in de zorg, bij voorkeur Social Work/ MWD/SPH, of een vergelijkbare opleiding;

·      ervaring in een soortgelijke functie en kennis van en ervaring met het werken met gezinnen waar huiselijk geweld een rol speelt en het doorbreken ervan;

·      ervaring in het werken met Signs of Safety (is een pre) evenals ervaring met crisisinterventie;

·      kennis van en ervaring met opvoedingsondersteuning, verslavings-, psychiatrische-, psychosociale- en financiële problematiek en beschik je over kennis van contextuele benadering en systeemtheorie;

·      een analytisch vermogen en ben je in staat om de hulpvraag te vertalen en te komen tot een interventie;

·      kennis van en affiniteit met de doelgroep en een frisse en ambitieuze visie op zorgverlening;

·      verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef en ondernemerschap.

Solliciteer dan direct!

Voorwaarden

Onze voorkeur gaat uit naar 2 medewerkers voor minimaal 28 uur. De functies zijn in principe tijdelijk i.v.m. zwangerschapsvervanging voor in eerste instantie 7 maanden.  

Wij bieden een afwisselende functie in een positief veranderde omgeving met ruimte om jezelf te ontwikkelen. Salariëring geschiedt op basis van leeftijd en ervaring conform de CAO Sociaal Werk. De functie is ingeschaald in schaal 8 (min. € 2.712,- en max. € 3.864,- bruto op basis van 36 uur per week). Daarnaast biedt de CAO een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket middels het ‘Loopbaanbudget’ en het ‘Individueel Keuzebudget’.

Informatie

Solliciteren kan tot en met 9 mei 2021. Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Pim Folkers, telefoonnummer 015-2841000. 

De eerste kennismakingsgesprekken vinden plaats in de week van 17 mei.  

Jouw cv met gemotiveerde sollicitatie ontvangen wij graag via vacatures@perspektief.nl. Het heeft alleen zin om te solliciteren als je je volledig in het profiel herkent. Sollicitaties zonder motivatiebrief worden niet in behandeling genomen. De vacature wordt zowel intern als extern opengesteld, bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.