Werken bij Perspektief

Wie zijn wij?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspektief.

Cliënten worden toegeleid naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.

We bouwen met onze zorgteams, ketenpartners en vrijwilligers in de wijk of buurt aan communities rondom kwetsbare mensen.

Waarom werken bij Perspektief?

Bij Perspektief denken we niet alleen in functies en competenties, maar ook in taken en rollen. Medewerkers krijgen ruimte voor de invulling van hun werk naar eigen professioneel inzicht. Samen met de cliënt en zijn netwerk zoek je naar de beste oplossingen om de zelfstandigheid en de kwaliteit van leven te bevorderen. Het sturen op maatschappelijk resultaat vraagt presente zorg en nieuw vakmanschap en leiderschap waarbij presentie is verenigd met resultaatverantwoordelijkheid.

Wij zijn een lerende organisatie die volgens ons Programma 23 de nieuwe medewerkers opleiden binnen Perspektief. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokkenen een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Missie en Visie

Missie
Perspektief staat voor herstel en participatie van mensen die te maken hebben met huiselijk geweld, mensen die dakloos zijn en mensen die (nog) niet zelfstandig kunnen wonen vanwege hun psychiatrische of sociaal-maatschappelijke problemen. Perspektief helpt hen om in balans te komen en hun leven weer vorm te geven. Perspektief focust hierbij op veiligheid, kansen, mogelijkheden en persoonlijke groei.

Visie Aanpak Huiselijk Geweld
Wij werken systeemgericht samen toe naar duurzame veiligheid. Zo normaal en zelfstandig mogelijk. Dit doen wij samen met cliënt en betrokkenen uit eigen netwerk van cliënt. Wij kijken ook met een brede blik vanuit het professionele netwerk wie op welk moment het beste kan bijdragen aan de zorgbehoefte van de cliënt. Hierbij maken wij ook gebruik van de eigen expertise van Perspektief. Wij bieden preventie en zorg op maat; ambulant wanneer het kan en opvang wanneer het moet. Wij denken in haalbare oplossingen en mogelijkheden.

Wat krijg je bij Perspektief?

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ. Dat betekent een marktconform salaris, ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag een eindejaarsuitkering van ruim 8%. Onregelmatige diensten kunnen onderdeel zijn van je functie (voor medewerkers woonzorg en huismeesters), worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform cao GGZ onregelmatigheidstoeslag over.

Het werken met mobiele (smart) devices behoort tot de mogelijkheden binnen Perspektief, maar is afhankelijk van je functie.

Hoe solliciteren?

Wil je solliciteren? Wij zijn altijd op zoek naar Perspektief DNA!

Mail je motivatiebrief en je CV naar vacatures@perspektief.nl

We vinden het heel belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. Stuur je alleen een CV, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen.

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O op telefoonnummer 015-2841000.

Ben je op zoek naar een leuke stageplek?

Stagiaires (MBO en HBO)

Sector : Maatschappelijke Opvang, Aanpak Huiselijk Geweld, GGZ
Standplaats : Den Haag, Delft, Rotterdam, Westland, Landsingerland
Uren per week : 24 – 32 uur
Welke opleidingen : MMZ niveau 3 of 4, Bachelor Social Work

Wat is jouw rol als stagiair(e)?
Als stagiair(e) werk je mee binnen 1 van onze teams en draag je bij aan het leefklimaat en de begeleiding van kwetsbare groepen. Je wordt altijd begeleid door een gediplomeerd professional en wij zijn natuurlijk een Erkend Leerbedrijf!

Wij zijn een dynamische organisatie met volop leer- en groeimogelijkheden. Als jij enthousiast bent over ons en wij zijn enthousiast over jou, dan maak je kans om na je stage een baan bij ons te krijgen. Je stroomt dan direct door naar ons Route 23 deskundigheidsprogramma.

Wat we van je vragen:
• Dat je een MBO of HBO opleiding volgt die relevant is voor ons werk in de zorg;
• Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef en ondernemerschap
• Van nature een persoon die in staat is tot verbinden en contact maken, motiveren en stimuleren.

Wat wij je bieden
Je krijgt professionele begeleiding en natuurlijk een stagevergoeding. Je werkt in een leuk team met volop leermogelijkheden.

Lid Raad van toezicht Stichting Perspektief

Een kritische, verbindende toezichthouder die de Raad van Toezicht van Perspektief versterkt met deskundigheid op het gebied van kwaliteit.

De Raad van Toezicht houdt effectief toezicht op sturing, beheersing en verantwoording bij Perspektief/Arosa. Daarbij focust de Raad op de maatschappelijke rol van Perspektief/Arosa, op de doelmatigheid van de organisatie, kansen, risico’s en (maatschappelijke) resultaten. De Raad treedt naast haar toezichthoudende taak op als werkgever van het bestuur en staat het bestuur met advies ter zijde. De Raad heeft eigen statutaire bevoegdheden en de Raad legt jaarlijks in het jaarverslag verantwoording af over haar werkzaamheden. Bij de samenstelling van de Raad is rekening gehouden met complementariteit in rollen en expertise bij de leden van de Raad. De rollen en taken zijn evenwichtig onder de leden verdeeld. De Raad evalueert jaarlijks haar functioneren en  is bezig met een actualisering van haar toezichtvisie. De Raad volgt in haar werkzaamheden de Governance code Zorg. De Raad vergadert elke twee maanden ruim een ​​dagdeel (inclusief bijeenkomsten met diverse geledingen uit de organisatie); dit vergt stevige voorbereiding. De Raad kent drie commissies: een Auditcommissie, een commissie Kwaliteit & Veiligheid en een Remuneratie commissie. Deze komen respectievelijk elke twee maanden, elk kwartaal en één keer per jaar bijeen. Daarnaast legt de Raad werkbezoeken af ​​binnen de organisaties.

De Raad heeft een belangrijke bijdrage in het toekomstbestendig maken van Perspektief/Arosa in een snel veranderende omgeving en snel veranderende verwachtingen van belangrijke belanghebbenden, waaronder de financiers. Dit in  combinatie met de veranderingen die Perspektief/Arosa recent heeft doorgemaakt, maakt dat Perspektief/Arosa mooie uitdagingen op de strategische agenda kent. Dat kan voor de rol van de Raad tijdelijk een bovengemiddelde tijdsbesteding betekenen. De Raad bestaat uit vijf leden. Vanwege het aflopen van de tweede zittingstermijn van één van de leden van de Raad per 31 december 2021, is de Raad op zoek naar een nieuw lid. Het nieuwe lid zal naar verwachting ook zitting nemen in de commissie Kwaliteit & Veiligheid.

Informatie en solliciteren

Perspektief heeft deze vacature uitgezet via VOOR. Meer informatie over deze vacature is te vinden op de website van VOOR (link naar de vacature op deze website).

Daarnaast kun je contact opnemen met Jan Willem Ten Hagen, janwillem@voor.nl, eric@voor.nl Het is de bedoeling van de Raad om de nieuwe toezichthouder nog dit jaar te benoemen. De selectiegesprekken met VOOR vinden plaats op 27 oktober en 1 november 2021. De selectiegesprekken bij Perspektief vinden plaats op 9 november 2021.

Teamleider voor ons team Händellaan (28-36 uur p/w)

Voor ons team Händellaan zijn wij per direct op zoek naar:

Teamleider (28-36 uur p/w)

Voor de productgroep Langdurige Zorg (Lz)

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Vanuit het Service Bureau maken we deze koers mede mogelijk door businesspartner te zijn van het management, beleid te maken en te implementeren, de luis in de pels te zijn en door een uitmuntende bedrijfsvoering na te streven.

De functie 

Als Teamleider ben je verantwoordelijk voor de operationele aansturing van één van de teams en/of locaties binnen een productgroep. Het karakter van de rol van Teamleider is hands-on en dat maakt dat je, naast dat je hét aanspreekpunt bent voor cliënten en jouw collega’s uit het team, zelf een dienst mee kunt draaien en/of een aantal cliënten blijft begeleiden. Verder ben je verantwoordelijk voor de kwaliteit van de zorg in het team, voor de in-/ door- en uitstroom van cliënten en maak je hierover afspraken binnen je team en met individuele collega’s.

Je bent sparringpartner voor jouw collega’s uit het team en legt ook verbindingen naar buiten toe. Door middel van contacten in de wijk, ketenpartners en bijvoorbeeld betrokkenheid van naasten werk je aan gemeenschapszin.

Als Perspektief werken we aan een nieuwe koers, aan de basis op orde. Daarom is het van belang dat zaken als dossier, indicaties en kwaliteit van zorg op orde zijn. Ook in jouw rol als leidinggevende laat je dit doorklinken. Je hebt aandacht voor cliënt én medewerker en werkt aan een goede implementatie van het personeelsbeleid.

Jouw eigen nieuwe leidinggevende wordt één van de kersverse Productmanagers. Deze Productmanager is verantwoordelijk voor meerdere teams binnen een productgroep. Samen met jouw collega Teamleiders binnen de productgroep en de Productmanager, ben je verantwoordelijk voor de implementatie van de begroting, maak je een jaarplan en ga je samen met je eigen team aan de slag met dit jaarplan. Met hen heb je regelmatig overleg en trek je samen op.

Als Teamleider ben je bereid om achterwacht te draaien en neem je waar voor je collega’s. Samenwerken, afstemmen en verantwoordelijk zijn speelt dan ook een belangrijke rol nu je Teamleider wordt.

Profiel 

Voor medewerkers leggen we de lat hoog. We denken in functies, taken en competenties, en ook in resultaten en rollen. Voor Teamleiders betekent dit dat je zelfstandig werkt én de samenwerking opzoekt. Je durft positie te pakken én te werken vanuit een gelijkwaardige basishouding. Je bent coachend, luisterend en richtinggevend. Je durft een besluit te nemen als dat van je gevraagd wordt  en weegt daarin de verschillende belangen af. Je hebt passie voor de doelgroep, net als iedereen die bij Perspektief werkt. Daar voeg je natuurlijke zakelijkheid aan toe of bent bereid dat te leren. Samen, integriteit en betrouwbaarheid zijn waarden die je hoog hebt staan. Je bent bereid om deze nieuwe functie in te kleuren samen met andere collega’s. Verder ben je ook kritisch! Geef je input aan de Productmanager en doe je voorstellen voor verbetering en voor innovatie.

Daarnaast voldoe je aan onderstaande eisen:

  • Afgeronde HBO opleiding in de zorg;
  • Je bent bereid om eventueel aanvullende scholing te volgen;
  • Ruime ervaring met de doelgroep van Perspektief;
  • Natuurlijke uitstraling in het leiding geven;
  • Coachende en communicatieve vaardigheden;
  • Inzicht en gevoel voor tactisch beleid;
  • Zelfstandigheid en teamplayer.

Voorwaarden 

Wij bieden een afwisselende functie in een veranderende omgeving. De aanstelling is voor 28 – 36 uur per week. Salariëring geschiedt op basis van leeftijd en ervaring, conform de cao GGZ (schaal FWG 55). Daarnaast krijg je 8% vakantietoeslag en 8,33% eindejaarsuitkering, conform cao GGZ. Onze pensioenregeling wordt uitgevoerd door het pensioenfonds Zorg en Welzijn en blijft dus gelijk.

Informatie en solliciteren 

Solliciteren kan tot en met zondag 14 november 2021! Mail je motivatiebrief en cv naar vacatures@perspektief.nl met als onderwerp  ‘Teamleider Händellaan’. We vinden het heel belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. We nemen alleen de combinatie van motivatiebrief en CV in behandeling.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Monique Oppe of Christiaan Brouwer van P&O via: 015-2841000.

Bij Perspektief is een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Woonbegeleiders (MBO-niveau 4, 28-36 uur p/w)

Voor verschillende teams binnen de stichting zijn wij op zoek naar:

  Woonbegeleiders

 (MBO-4, 28-36 uur p/w)

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg? Kun je regie voeren in situaties met complex gedrag?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waarom werken bij Perspektief?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief.

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Stichting Perspektief werkt met verschillende productgroepen:

  • Langdurige Zorg
  • Beschermd Wonen / Beschermd Thuis / Forensische Zorg
  • Ambulante Begeleiding & Maatschappelijke Opvang
  • Aanpak Huiselijk Geweld
  • Schoonegge Rotterdam

We zijn specifiek op zoek naar Woonbegeleiders in de volgende productgroepen:

Langdurige Zorg

Het doel van Langdurige Zorg is cliënten leren om te gaan met hun kwetsbaarheid en

het begeleiden bij en het hanteren van de effecten van gedrag. De begeleiding richt zich op het behouden en, waar mogelijk het vergroten van stabiliteit. De focus ligt op behoud van vaardigheden en is ontwikkelingsgericht. Er kan echter ook sprake zijn van begeleiding bij achteruitgang en het voorkomen van instabiliteit op het gebied van levensterreinen zoals huisvesting, financiën en sociale relaties. Er wordt toegewerkt naar een zinvolle daginvulling voor elke cliënt. Cliënten wonen in een woonvorm van Perspektief. Er is 24 uur per dag toezicht op de locatie zelf aanwezig; er wordt voortdurend en actief toezicht gehouden vanwege cliënten die niet in staat zijn zelf ondersteuning in te roepen. Begeleiders bieden geplande en ongeplande begeleiding, gevraagd en ongevraagd.

Beschermd Wonen/Beschermd Thuis

Het doel van Beschermd Wonen is dat een cliënt met een (zeer) intensieve of specifieke begeleidingsvraag een zo groot mogelijke mate van zelfredzaamheid bereikt en behoudt. Tevens is het doel dat een mogelijke crisis dan wel maatschappelijke teloorgang wordt voorkomen. Het gaat om het toewerken naar meer herstel, zowel maatschappelijk als persoonlijk en het vergroten van de eigen regie. Cliënten wonen in een woonvorm van Perspektief. Er is 24 uur per dag toezicht op de locatie zelf aanwezig; er wordt voortdurend en actief toezicht gehouden vanwege cliënten die niet in staat zijn zelf ondersteuning in te roepen. Begeleiders bieden geplande en ongeplande begeleiding, gevraagd en ongevraagd.

Het doel van Beschermd Thuis is dat een cliënt met een intensieve begeleidingsvraag in staat is om zelfstandig te wonen en daarbij een zo groot mogelijke mate van zelfredzaamheid bereikt en behoudt. Tevens is het doel dat een cliënt niet in een crisissituatie raakt, meedoet, een sociaal netwerk opbouwt en behoudt, een zinvolle daginvulling heeft of aan activiteiten deelneemt die gericht zijn op persoonlijk herstel.  Cliënten wonen veelal in een eigen huurwoning of in onderhuur in een woning van Perspektief. Begeleiding vindt in beginsel plaats op afspraak. Begeleiding is ook 24 uur per dag oproepbaar en kan, waar nodig, binnen 30 minuten ter plaatse zijn. Er is regelmatig (gevraagd en ongevraagd) contact met de cliënt als signalerende functie. Er is noodzaak tot inzetten van onplanbare zorg.

Wat is jouw rol als woonbegeleider?

Als woonbegeleider bied je hulpverlening en ondersteuning aan cliënten van de locatie. Je geeft uitvoering aan het begeleidingsplan in samenwerking met collega’s, ketenpartners, de cliënt zelf en zijn of haar netwerk. Je draagt zorg voor rapportage in het cliëntdossier. Je zorgt voor gastvrijheid en een veilig leefklimaat in de voorziening. Cliënten voelen zich bij jou op hun gemak en bespreken met jou hoe hun dag er uit gaat zien. Je betrekt relaties met de buurt en bent aanspreekpunt voor je collega’s. Op elk moment van de dag ben je in staat om spreekwoordelijke “brandjes” te blussen en stevig op te treden wanneer dat nodig is. Onderdeel van de ondersteuning is dat je cliënten helpt om hun dagstructuur op te pakken en te behouden middels zingevende daginvulling en ADL activiteiten. Het activeren en ontwikkelen van de bewoners is iets waar je energie van krijgt.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt:

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de CAO GGZ schaal 35, heb je ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van ruim 8%. Onregelmatige diensten en flexibele beschikbaarheid zijn een onderdeel van je functie, worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform CAO GGZ onregelmatigheidstoeslag over. Mobiele telefoon is een onderdeel van je uitrusting om je werk te doen.

Wat we van jou vragen

  • Een afgeronde MBO-4 opleiding in de zorg, zoals SPW/MMZ/Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen of een vergelijkbare opleiding;
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap;
  • Aantoonbaar uitstekende vaardigheden ten behoeve van het verbinden en contact maken, motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten;
  • Ervaring in groepswerk en/of ambulant werk waarbij je aantoonbaar hebt bij gedragen aan herstel en meedoen in de maatschappij;
  • Een natuurlijke vaardigheid om te werken aan een setting met orde, rust en gastvrijheid;
  • Het vermogen om samen te werken met diverse collega’s, ketenpartners en het sociale netwerk van de doelgroep.

Informatie en solliciteren

Mail je motivatiebrief en je cv naar vacatures@perspektief.nl met daarbij als onderwerp Woonbegeleider. Stuur je alleen een cv, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen.

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O via 015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Persoonlijk begeleiders (HBO, 28-36 uur p/w)

Voor verschillende teams binnen de stichting zijn wij op zoek naar:

Persoonlijk begeleiders

 (HBO, 28-36 uur p/w)

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg? Kun je regie voeren in situaties met complex gedrag?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waarom werken bij Perspektief?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief.

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Stichting Perspektief werkt met verschillende productgroepen:

  • Langdurige Zorg
  • Beschermd Wonen / Beschermd Thuis / Forensische Zorg
  • Ambulante Begeleiding & Maatschappelijke Opvang
  • Aanpak Huiselijk Geweld
  • Schoonegge Rotterdam

Langdurige Zorg

Het doel van Langdurige Zorg is cliënten leren om te gaan met hun kwetsbaarheid en

het begeleiden bij en het hanteren van de effecten van gedrag. De begeleiding richt zich op het behouden en, waar mogelijk het vergroten van stabiliteit. De focus ligt op behoud van vaardigheden en is ontwikkelingsgericht. Er kan echter ook sprake zijn van begeleiding bij achteruitgang en het voorkomen van instabiliteit op het gebied van levensterreinen zoals huisvesting, financiën en sociale relaties. Er wordt toegewerkt naar een zinvolle daginvulling voor elke cliënt. Cliënten wonen in een woonvorm van Perspektief. Er is 24 uur per dag toezicht op de locatie zelf aanwezig; er wordt voortdurend en actief toezicht gehouden vanwege cliënten die niet in staat zijn zelf ondersteuning in te roepen. Begeleiders bieden geplande en ongeplande begeleiding, gevraagd en ongevraagd.

Beschermd Wonen/Beschermd Thuis

Het doel van Beschermd Wonen is dat een cliënt met een (zeer) intensieve of specifieke begeleidingsvraag een zo groot mogelijke mate van zelfredzaamheid bereikt en behoudt. Tevens is het doel dat een mogelijke crisis dan wel maatschappelijke teloorgang wordt voorkomen. Het gaat om het toewerken naar meer herstel, zowel maatschappelijk als persoonlijk en het vergroten van de eigen regie. Cliënten wonen in een woonvorm van Perspektief. Er is 24 uur per dag toezicht op de locatie zelf aanwezig; er wordt voortdurend en actief toezicht gehouden vanwege cliënten die niet in staat zijn zelf ondersteuning in te roepen. Begeleiders bieden geplande en ongeplande begeleiding, gevraagd en ongevraagd.

Het doel van Beschermd Thuis is dat een cliënt met een intensieve begeleidingsvraag in staat is om zelfstandig te wonen en daarbij een zo groot mogelijke mate van zelfredzaamheid bereikt en behoudt. Tevens is het doel dat een cliënt niet in een crisissituatie raakt, meedoet, een sociaal netwerk opbouwt en behoudt, een zinvolle daginvulling heeft of aan activiteiten deelneemt die gericht zijn op persoonlijk herstel.  Cliënten wonen veelal in een eigen huurwoning of in onderhuur in een woning van Perspektief. Begeleiding vindt in beginsel plaats op afspraak. Begeleiding is ook 24 uur per dag oproepbaar en kan, waar nodig, binnen 30 minuten ter plaatse zijn. Er is regelmatig (gevraagd en ongevraagd) contact met de cliënt als signalerende functie. Er is noodzaak tot inzetten van onplanbare zorg.

Forensische Zorg

In 2018 is Perspektief gestart met een geheel nieuwe woonvoorziening in Den Haag waarin we cliënten met een forensische zorgindicatie begeleiden. We hebben hier 18 zelfstandige woonunits en kunnen hiermee zorg aan 18 cliënten leveren. Daarnaast begeleiden we ook ambulant. De locatie is vlakbij het terrein van Parnassia waardoor behandeling en dagbesteding op loopafstand beschikbaar is. De cliënten hebben een justitiële achtergrond, soms gecombineerd met psychiatrie,  cognitieve beperkingen of verslavingsproblematiek.

Ambulante Begeleiding

Het doel van Ambulante Begeleiding is gericht op het begeleiden bij duurzaam zelfstandig wonen en meedoen in de samenleving. Daarbij richt de begeleiding zich op het voorkomen van achteruitgang en bevorderen en behoud van de zelfredzaamheid. Er wordt gewerkt aan woonvaardigheden, zinvolle daginvulling, voorkomen van sociaal isolement of verwaarlozing en in sommige gevallen het voorkomen van overbelasting van de mantelzorger.

Maatschappelijke Opvang

De Maatschappelijke Opvang bestaat uit vier onderdelen. Het Dienstencentrum (overdag) en de Nachtopvang (avond/nacht) bieden onderdak en ondersteuning voor mensen  zonder dak boven hun hoofd. Het Sociaal Pension is een doorstroomvoorziening waar men voor middellange termijn kan wonen en hulp krijgt bij het weer op de rails krijgen van het leven. De Short Stay is een voorziening  voor kortdurend wonen met begeleiding naar herstel. We laten cliënten niet zomaar los wanneer ze weer op zichzelf wonen, want ook daarna staan we klaar voor ondersteuning en begeleiding waar nodig. Het team waar je bij komt werken is verantwoordelijk voor de ambulante begeleiding van alle cliënten in deze keten. Je krijgt een eigen caseload waarmee je op weg gaat van dakloosheid naar duurzaam zelfstandig wonen.

Schoonegge Rotterdam

Locatie Schoonegge in Rotterdam is een locatie waar cliënten uit verschillende productgroepen samenwonen. Op deze grote locatie wonen dus zowel cliënten voor Beschermd Wonen en Langdurige Zorg. Er is 24 uur per dag begeleiding aanwezig, deze wordt afgestemd op de ondersteuningsbehoefte van de client en wordt zowel gepland als ongepland ingezet. Daarnaast beschikt locatie Schoonegge over een ambulant team. Dit ambulante team begeleidt cliënten die zelfstandig wonen, maar wel een ondersteuningsvraag hebben. Ook wordt dit team ingezet voor overbruggingszorg voor cliënten die op de wachtlijst Beschermd Wonen staan in afwachting van instroom.

Wat is jouw rol als persoonlijk begeleider?

Bij Perspektief hebben begeleiders veel regelruimte en verantwoordelijkheid.  Je bent zowel casemanager als regisseur: op inhoud en proces.  Je werkt methodisch en je beweegt mee met de eigenheid van de cliënt zonder daarbij het uiteindelijke doel uit het oog te verliezen.  In het proces werk je nauwkeurig, je legt verslag en onderhoudt externe contacten. Je hebt je werk goed georganiseerd, zowel voor jezelf, als voor de cliënt en de stakeholders. Je maakt zaken af en zet de puntjes op de i.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt:

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ of cao Sociaal Werk. Ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van ruim 8%. Flexibele beschikbaarheid op basis van de zorgvraag is onderdeel van je functie. Mobiele telefoon en laptop zijn onderdeel van je uitrusting om je werk te doen.

Wat we van je vragen:

  • Een afgeronde relevante HBO opleiding in de zorg, bij voorkeur Bachelor Social Work (MWD/SPH) of een vergelijkbare opleiding;
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap;
  • Aantoonbaar uitstekende vaardigheden ten behoeve van het verbinden en contact maken, motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten
  • Ervaring in groepswerk en/of ambulant werk waarbij je aantoonbaar hebt bij gedragen aan herstel en meedoen in de maatschappij
  • Een natuurlijke vaardigheid om te werken aan een setting met orde, rust en gastvrijheid
  • Het vermogen om samen te werken met diverse collega’s, ketenpartners en het sociale netwerk van de doelgroep

Informatie en solliciteren

Mail je motivatiebrief en je cv naar vacatures@perspektief.nl met daarbij als onderwerp Persoonlijk Begeleider Algemeen. Stuur je alleen een cv, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen. Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O via 015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Woonbegeleider voor in de nacht voor de locatie Schoonegge Rotterdam (MBO-4; 28 uur per week)

Voor onze locatie Schoonegge in Rotterdam zijn wij per direct op zoek naar:

 Woonbegeleider voor in de nacht (MBO niveau 4)

(28 uur per week)

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waarom werken bij Perspektief?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief. Cliënten worden toegeleid naar betaald of vrijwillig werk. Zij worden geholpen en ondersteund bij het opbouwen en in stand houden van een veilig netwerk van familie, vrienden en bekenden in de buurt.

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ. Ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van 8,33%. Onregelmatige diensten zijn een onderdeel van je functie, worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform cao GGZ onregelmatigheidstoeslag over.

Wat we van jou vragen

  • Minimaal een afgeronde MBO-4 opleiding in de zorg zoals Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen/ Medewerker Maatschappelijke Zorg of een vergelijkbare opleiding
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap
  • Aantoonbaar uitstekende vaardigheden ten aanzien van contact maken, motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten
  • Ervaring in ambulant werk en/of groepswerk waarbij je aantoonbaar hebt bij gedragen aan herstel en meedoen in de maatschappij
  • Het vermogen om samen te werken met diverse collega’s, ketenpartners en het sociale netwerk van de doelgroep.

Wat doe je zoal als Woonbegeleider?

Op de locatie verblijven cliënten met een psychiatrische achtergrond, soms gecombineerd met cognitieve beperkingen of verslavingsproblematiek. Als Woonbegeleider bied je zorg en ondersteuning aan bewoners en cliënten van de locatie. Je geeft uitvoering aan het begeleidingsplan in samenwerking met collega’s, ketenpartners, de cliënt zelf en zijn of haar netwerk. Je draagt zorg voor rapportage in het cliëntdossier.

Informatie en solliciteren

Solliciteren kan tot en met 5 december 2021! Mail je motivatiebrief en je CV naar vacatures@perspektief.nl  met daarbij als onderwerp Woonbegeleider (nacht) Schoonegge Rotterdam. We vinden het heel belangrijk dat je je sollicitatie voorziet van een motivatie. Stuur je alleen een CV, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen. Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O via 015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Verzorgende IG GGZ (MBO-3, 32-36 uur p/w)

Voor team Schoonegge in Rotterdam zijn wij op zoek naar:

  Verzorgende IG GGZ

 (MBO-3, 32-36 uur p/w)

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg? Kun je regie voeren in situaties met complex gedrag?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waarom werken bij Perspektief?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief.

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Wat is jouw rol als verzorgende IG?

Als Verzorgende IG’er ben jij verantwoordelijk voor het verplegen/verzorgen van lichamelijke klachten van cliënten, maar ook het sociaal maatschappelijke werk. Vaak komen er mensen met problemen als schulden, geen netwerk, weinig begeleiding en psychische klachten. Als Verzorgende IG’er speel jij in op de behoefte van de cliënt en kijk jij wat er mogelijk is om de situatie te verbeteren. Je draagt zorg voor rapportage in het cliëntdossier. Je zorgt voor gastvrijheid en een veilig leefklimaat in de voorziening. Cliënten voelen zich bij jou op hun gemak en bespreken met jou hoe hun dag er uit gaat zien. Je betrekt relaties met de buurt en bent aanspreekpunt voor je collega’s. Op elk moment van de dag ben je in staat om spreekwoordelijke “brandjes” te blussen en stevig op te treden wanneer dat nodig is.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt:

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de CAO GGZ schaal 35, heb je ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van ruim 8%. Onregelmatige diensten en flexibele beschikbaarheid zijn een onderdeel van je functie, worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform CAO GGZ onregelmatigheidstoeslag over. Mobiele telefoon is een onderdeel van je uitrusting om je werk te doen.

Wat we van jou vragen

  • Een afgeronde Verzorgende IG / MMZ, MBO-3 opleiding of een vergelijkbare opleiding;
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap;
  • Aantoonbaar uitstekende vaardigheden ten behoeve van het verbinden en contact maken, motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten;
  • Ervaring in groepswerk en/of ambulant werk waarbij je aantoonbaar hebt bij gedragen aan herstel en meedoen in de maatschappij;
  • Een natuurlijke vaardigheid om te werken aan een setting met orde, rust en gastvrijheid;

Informatie en solliciteren

Solliciteren kan tot en met zondag 28 november 2021. Mail je motivatiebrief en je cv naar vacatures@perspektief.nl met daarbij als onderwerp “Verzorgende IG GGZ”. Stuur je alleen een cv, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen. Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O via 015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Persoonlijk begeleider voor team Ambulant Huiselijk Geweld Den Haag (HBO; 32-36 uur p/w)

Wij zoeken per direct:

 Persoonlijk Begeleider (m/v) voor 32/36 uur

t.b.v. Team ambulant huiselijk geweld Den Haag

De functie

Als begeleider ben je verantwoordelijk voor het stoppen van Huiselijk Geweld. Je gaat zelfstandig in gesprek met het gezinssysteem (inclusief kinderen en netwerk). Gemiddeld ben je 6 maanden in een gezin aan het werk. Je onderhoudt daarbij nauwe contacten met het netwerk van de cliënten en externe hulpverleners en instanties. Je draagt bij aan hun vooruitgang op het gebied van wonen, werken en netwerk en pleegt interventies bij (dreigende) agressie. Je enthousiasmeert en stimuleert cliënten. Er wordt individueel gewerkt, echter elke casus wordt in teamverband besproken. Middels het begeleidingsplan werk je aan herstel & participatie. Ervaring met het opstellen, uitvoeren, evalueren en onderhouden van de begeleidingsplannen is dan ook een vereiste.

Het doel van de functie is dat je vanuit een professionele relatie met cliënten samen optrekt naar herstel en participatie. Je durft regie te nemen en luistert graag. Je bent echt geïnteresseerd en motiveert en stimuleert de cliënt en zijn of haar omgeving om vooruit te komen in het leven, waarbij de ontwikkeling van de cliënten altijd voorop staat. Wij bieden vrijwillige hulpverlening en werken nauw samen met Veilig Thuis, Jeugdbescherming West en het JMO. Teamoverleg, intervisie en een aantal trainingen zijn verplicht. De werkdagen en -uren zijn in overleg flexibel in te delen.

De klantvraag staat bij Perspektief centraal; hierbij verwachten we dat je zo nu en dan in de vroege avonduren werkt. Integriteit en gedrevenheid zijn belangrijk voor het werk, evenals flexibiliteit met betrekking tot taak, inhoud en inzet. De begeleider is het visitekaartje naar cliënten, netwerk en de wijk.

Ben jij een stevig mens met:

  • een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen? Waarbij je beseft dat geven en ontvangen voor de groei van ieder mens net zo belangrijk is?
  • een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg?
  • een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben?
  • een visie die gericht is op het werken aan herstel van mensen en meedoen in de maatschappij?

En heb je daarbij:

  • een afgeronde HBO opleiding in de zorg, bij voorkeur Social Work/ MWD/SPH, of een vergelijkbare opleiding;
  • ervaring in een soortgelijke functie en kennis van en ervaring met het werken met gezinnen waar huiselijk geweld een rol speelt en het doorbreken ervan;
  • ervaring in het werken met Signs of Safety (is een pre) evenals ervaring met crisisinterventie;
  • kennis van en ervaring met opvoedingsondersteuning, verslavings-, psychiatrische-, psychosociale- en financiële problematiek en beschik je over kennis van contextuele benadering en systeemtheorie;
  • een analytisch vermogen en ben je in staat om de hulpvraag te vertalen en te komen tot een interventie;
  • kennis van en affiniteit met de doelgroep en een frisse en ambitieuze visie op zorgverlening;
  • verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef en ondernemerschap.

Solliciteer dan direct!

Voorwaarden

Wij bieden een afwisselende functie in een positief veranderde omgeving met ruimte om jezelf te ontwikkelen. Salariëring geschiedt op basis van leeftijd en ervaring conform de CAO Sociaal Werk. De functie is ingeschaald in schaal 8 (min. € 2.712,- en max. € 3.864,- bruto op basis van 36 uur per week). Daarnaast biedt de CAO een flexibel arbeidsvoorwaardenpakket middels het ‘Loopbaanbudget’ en het ‘Individueel Keuzebudget’.

Informatie en solliciteren

Solliciteren kan tot en met 5 december 2021. Mail je motivatie en cv naar vacatures@perspektief.nl met daarbij als onderwerp Persoonlijk begeleider Team Ambulant huiselijk geweld DH. Het heeft alleen zin om te solliciteren als je je volledig in het profiel herkent. Sollicitaties zonder motivatiebrief worden niet in behandeling genomen. De vacature wordt zowel intern als extern opengesteld, bij gelijke geschiktheid hebben interne kandidaten voorrang.

De eerste kennismakingsgesprekken vinden plaats op woensdag 8 of vrijdag 10 december 2021.

Voor meer informatie over de functie kun je contact opnemen met Ivonne Fong-Pien-Joe, telefoonnummer 015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Woonbegeleider voor team Tanthof Oost in regio Delft/Westland (MBO-niveau 4, 28-36 uur p/w)

Voor team Tanthof Oost in de regio Delft/Westland (Beschermd Wonen/Beschermd Thuis) zijn wij op zoek naar:

Woonbegeleiders

 (MBO-4, 28-36 uur p/w)

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg? Kun je regie voeren in situaties met complex gedrag?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waarom werken bij Perspektief?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief.

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Beschermd Wonen/Beschermd Thuis

Het doel van Beschermd Wonen is dat een cliënt met een (zeer) intensieve of specifieke begeleidingsvraag een zo groot mogelijke mate van zelfredzaamheid bereikt en behoudt. Tevens is het doel dat een mogelijke crisis dan wel maatschappelijke teloorgang wordt voorkomen. Het gaat om het toewerken naar meer herstel, zowel maatschappelijk als persoonlijk en het vergroten van de eigen regie. Cliënten wonen in een woonvorm van Perspektief. Er is 24 uur per dag toezicht op de locatie zelf aanwezig; er wordt voortdurend en actief toezicht gehouden vanwege cliënten die niet in staat zijn zelf ondersteuning in te roepen. Begeleiders bieden geplande en ongeplande begeleiding, gevraagd en ongevraagd.

Het doel van Beschermd Thuis is dat een cliënt met een intensieve begeleidingsvraag in staat is om zelfstandig te wonen en daarbij een zo groot mogelijke mate van zelfredzaamheid bereikt en behoudt. Tevens is het doel dat een cliënt niet in een crisissituatie raakt, meedoet, een sociaal netwerk opbouwt en behoudt, een zinvolle daginvulling heeft of aan activiteiten deelneemt die gericht zijn op persoonlijk herstel.  Cliënten wonen veelal in een eigen huurwoning of in onderhuur in een woning van Perspektief. Begeleiding vindt in beginsel plaats op afspraak. Begeleiding is ook 24 uur per dag oproepbaar en kan, waar nodig, binnen 30 minuten ter plaatse zijn. Er is regelmatig (gevraagd en ongevraagd) contact met de cliënt als signalerende functie. Er is noodzaak tot inzetten van onplanbare zorg.

Wat is jouw rol als woonbegeleider?

Als woonbegeleider bied je hulpverlening en ondersteuning aan cliënten van de locatie en in de wijk. Je geeft uitvoering aan het begeleidingsplan in samenwerking met collega’s, ketenpartners, de cliënt zelf en zijn of haar netwerk. Je draagt zorg voor rapportage in het cliëntdossier. Je zorgt voor gastvrijheid en een veilig leefklimaat in de voorziening en in de buurt. Cliënten voelen zich bij jou op hun gemak en bespreken met jou hoe hun dag er uit gaat zien. Je betrekt relaties met de buurt en bent aanspreekpunt voor je collega’s. Op elk moment van de dag ben je in staat om spreekwoordelijke “brandjes” te blussen en stevig op te treden wanneer dat nodig is. Onderdeel van de ondersteuning is dat je cliënten helpt om hun dagstructuur op te pakken en te behouden middels hun werk en afspraken buiten de deur. Het activeren en ontwikkelen van de bewoners is iets waar je energie van krijgt.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt:

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de CAO GGZ schaal 35, heb je ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van ruim 8%. Onregelmatige diensten en flexibele beschikbaarheid zijn een onderdeel van je functie, worden ruim van te voren ingeroosterd en daar ontvang je conform CAO GGZ onregelmatigheidstoeslag over. Mobiele telefoon is een onderdeel van je uitrusting om je werk te doen.

Wat we van jou vragen

  • Een afgeronde MBO-4 opleiding in de zorg, zoals SPW/MMZ/Persoonlijk Begeleider Specifieke Doelgroepen of een vergelijkbare opleiding;
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap;
  • Aantoonbaar uitstekende vaardigheden ten behoeve van het verbinden en contact maken, motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten;
  • Ervaring in groepswerk en/of ambulant werk waarbij je aantoonbaar hebt bij gedragen aan herstel en meedoen in de maatschappij;
  • Een natuurlijke vaardigheid om te werken aan een setting met orde, rust en gastvrijheid;
  • Het vermogen om samen te werken met diverse collega’s, ketenpartners en het sociale netwerk van de doelgroep;

Informatie en solliciteren

Mail je motivatiebrief en je cv naar vacatures@perspektief.nl met daarbij als onderwerp Woonbegeleider Tanthof Oost. Stuur je alleen een cv, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen. Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O via 015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.

Persoonlijk begeleider voor team Schoonegge Rotterdam (HBO, 32-36 uur per week)

Voor ons team Schoonegge Rotterdam zijn wij op zoek naar:

 Persoonlijk begeleiders

 (HBO, 32-36 uur p/w)

Cliënten van Perspektief werken aan herstel en participatie, zelfredzaamheid en burgerschap. De koers is gericht op eigen kracht en eigen regie op weg naar zelfstandig wonen met passende ondersteuning. Heb jij een gelijkwaardige basishouding in de omgang met anderen en heb je een groot hart voor mensen die het minder getroffen hebben? Heb je een rustig en geduldig karakter en ga je confrontatie niet uit de weg? Kun je regie voeren in situaties met complex gedrag?

Dan zijn wij op zoek naar jou!

Waarom werken bij Perspektief?

Perspektief is een zorgorganisatie die staat voor herstel en participatie van kwetsbare mensen. Mensen bij wie het leven niet vanzelf gaat, helpen we in balans te komen en het leven weer vorm te geven zoals dat hem of haar past. Met andere woorden: we bieden perspectief.

Nieuwe medewerkers worden opgeleid middels ons on-boarding programma Route 23. Het doel van hiervan is om de nieuwe medewerker inzicht te geven in het proces en de te doorlopen stappen in de eerste 23 maanden van het dienstverband. Tijdens deze 23 maanden volgt de medewerker samen met de leidinggevende en andere betrokken een aantal stappen die o.a. te maken hebben met inwerken, vakbekwaamheid, deskundigheidsbevordering en loopbaanontwikkeling.

Schoonegge Rotterdam

Locatie Schoonegge in Rotterdam is een locatie waar cliënten uit verschillende productgroepen samenwonen. Op deze grote locatie wonen dus zowel cliënten voor Beschermd Wonen en Langdurige Zorg. Er is 24 uur per dag begeleiding aanwezig, deze wordt afgestemd op de ondersteuningsbehoefte van de client en wordt zowel gepland als ongepland ingezet. Daarnaast beschikt locatie Schoonegge over een ambulant team. Dit ambulante team begeleidt cliënten die zelfstandig wonen, maar wel een ondersteuningsvraag hebben. Ook wordt dit team ingezet voor overbruggingszorg voor cliënten die op de wachtlijst Beschermd Wonen staan in afwachting van instroom.

Wat is jouw rol als persoonlijk begeleider?

Bij Perspektief hebben begeleiders veel regelruimte en verantwoordelijkheid.  Je bent zowel casemanager als regisseur: op inhoud en proces.  Je werkt methodisch en je beweegt mee met de eigenheid van de cliënt zonder daarbij het uiteindelijke doel uit het oog te verliezen.  In het proces werk je nauwkeurig, je legt verslag en onderhoudt externe contacten. Je hebt je werk goed georganiseerd, zowel voor jezelf, als voor de cliënt en de stakeholders. Je maakt zaken af en zet de puntjes op de i.

Wat jij als nieuwe collega van Perspektief krijgt:

Als je bij Perspektief in dienst komt dan belonen we volgens de cao GGZ. Ruim vijf en halve week vakantie per jaar, en naast vakantietoeslag, een eindejaarsuitkering van ruim 8%. Flexibele beschikbaarheid op basis van de zorgvraag is onderdeel van je functie. Mobiele telefoon en laptop zijn onderdeel van je uitrusting om je werk te doen.

Wat we van je vragen:

  • Een afgeronde relevante HBO opleiding in de zorg, bij voorkeur Bachelor Social Work (MWD/SPH) of een vergelijkbare opleiding;
  • Verbinding met de kernwaarden van Perspektief: passie, lef, ondernemerschap, verbinding, vertrouwen en vakmanschap;
  • Aantoonbaar uitstekende vaardigheden ten behoeve van het verbinden en contact maken, motiveren, stimuleren, instrueren en waar nodig begrenzen van cliënten
  • Ervaring in groepswerk en/of ambulant werk waarbij je aantoonbaar hebt bij gedragen aan herstel en meedoen in de maatschappij
  • Een natuurlijke vaardigheid om te werken aan een setting met orde, rust en gastvrijheid
  • Het vermogen om samen te werken met diverse collega’s, ketenpartners en het sociale netwerk van de doelgroep

Informatie en solliciteren

Solliciteren kan tot en met 12 december 2021. Mail je motivatiebrief en je cv naar vacatures@perspektief.nl met daarbij als onderwerp Persoonlijk Begeleider team Schoonegge Rotterdam. Stuur je alleen een cv, zonder motivatiebrief, dan loop je kans dat we je sollicitatie niet in behandeling nemen.

Voor informatie over de functie kun je contact opnemen met de afdeling P&O via 015-2841000.

Een integriteitscontrole via het Waarschuwingsregister Zorg & Welzijn is onderdeel van de sollicitatieprocedure.